Cytrusowa sałatka z pistacjami

IMG_3737

Tydzień temu, przed wyjazdem na Sycylię, zapytałam Justynę, z którą się kontaktowałam w sprawie mojego zakwaterowania w gospodarstwie agroturystycznym Valenziani-Costarelli….o słodycze. Bo to ważna część mojej diety- dodałam. Po obiedzie serwujemy owoce, niestety nie jadamy dużo słodyczy- odpowiedziała Justyna. I chociaż codziennie zjadałam mnóstwo świeżych owoców prosto z drzewa, zawsze z niecierpliwością oczekiwałam na deser. Ten, na który przepis podaję poniżej to mój ulubiony. Cząstki grejpfruta posypane brązowym cukrem, z dodatkiem rumu i posypane pokruszonymi pistacjami.

Wróciłam z Sycylii i trochę potrwa zanim sie ogarnę z ilością 1500 zdjęć. Będzie dużo wiadomości o wspaniałych ludziach, których poznałam, o ich pracy, szacunku do natury, środowiska, pracowników, o ich wartościach w dobie globalnej gospodarki. Będzie dużo o cytrusach, ich produkcji, o Sycylijskach miasteczkach i okolicach. Było pięknie, tak po prostu 🙂

1grejpfrut

1- 2 żółte grejpfruty

garść wyłuskanych pistacji (niesolonych)

1-2 łyżeczki brązowego cukru

chlust rumu, wina marsala lub inne słodkie deserowe np sherry

Owoce obrać ze skóry, tak żeby ścinać białe albedo razem ze skórą. Następnie wyfiletować* cząstki grejpfruta i układać na talerzu. Posypać cukrem, dodać rum lub sherry. Odstawić na 5 minut. Posypać kruszonymi pistacjami i od razu serwować.

*tutaj pokazuję jak filetować owoce cytrusowe

IMG_3742

 

IMG_3293
Ta sama sałatka na Sycylijskim stole

Jedna myśl w temacie “Cytrusowa sałatka z pistacjami

Add yours

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.

Up ↑